loading...
مهندسین شیمی دانشگاه تبریز
pouya.a بازدید : 29 دوشنبه 02 بهمن 1391 نظرات (0)

 

واژهٔ توربین برای اولین بار به وسیلهٔ (Claude Burdin (۱۷۹۰-۱۸۷۳ در سال ۱۸۲۸ به وجود آمد که از لغت یونانی به معنی چرخنده یا سر گردان مشتق شده‌است. توربین موتوری چرخنده‌است که می‌تواند از یک سیال انرژی به‌دست آورد.ساده‌ترین توربین‌ها یک بخش چرخنده و تعدادی پره دارند که به بخش اصلی متصل شده‌است سیال به پره‌ها برخورد می‌کند و بدین ترتیب از انرژی ناشی از متحرک بودن آن استفاده می‌کند به عنوان اولین توربین‌ها می‌توان آسیاب بادی و چرخاب را نام برد.توربین های گاز  بخار و  آب معمولاً پوشش محافظی در اطراف پره‌هایشان دارند که سیال را کنترل می‌کنند پوشش‌ها و پره‌ها می‌توانند اشکال هندسی مختلفی داشته باشند که هر کدام برای نوع سیال و بازده متفاوت است.کمپرسور یا پمپ دستگاهی مشابه توربین است ولی با عملکرد بر عکس به طوری که این دستگاه انرژی را می‌گیرد و باعث حرکت یک سیال می‌شود.

حجم : 53 MB 

لینک : دانلود

pouya.a بازدید : 38 دوشنبه 02 بهمن 1391 نظرات (0)

مهمترین علامت مشخصه جریان های دوفازی وجود مشترک بودن بین فازهای گاز و مایع می باشد. این فصل مشترک دارای اشکال مختلفی می باشد. تقریبا امکان پیدایش یک دامنه نامحدود از فصل مشترک مختلف بین دو فاز وجود دارد اما عموما تاثیر کشش سطحی بین دو فاز منجر به پیدایش فصل های مشترک مختلف منحنی شکل شده که نهایتا تمامی آن ها تبدیل به اشکال کروی (نظیر قطره ها و حباب ها) می شوند.
در حالت کلی با طبقه بندی انواع حالات توزیع فصل مشترک بین دو فاز گاز و مایع که اصطلاحا رژیم های جریان یا الگوی جریان نامیده می شوند می توان به توضیح و تفسیر این نوع جریان ها پرداخت. باید توجه داشت که این رژیم های جریان معمولا بوسیله موقعیت و شکل هندسی خط لوله و جهت جریان و خواص فیزیکی و شدت جریان هر یک از فازها و شار حرارتی وارد بر دیواره لوله تحت تاثیر قرار می گیرند.
لازم به ذکر است که علیرغم کوشش های بسیار زیادی که برای طبقه بندی انواع رژیم های جریان دو فازی به عمل آمده است با وجود تمامی این روش های بشدت کیفی و اغلب مطابق نقطه نظرات شخصی محققین می باشند بطوریکه تاکنون رژیم های جریان مختلفی تعریف گردیده و دامنه گسترده ای از اسامی برای این منظور مورد استفاده قرار گرفته اند.
در رساله ها و کتب موجود فقط عکس هایی قرار داده شده است که عده زیادی از دانشجویان و مهندسین تا قبل از ورود به صنعت و یا حتی بسیاری دیگر که در صنعت می باشند با این موضوع ها برخوردی نداشتند

حال در اینجا عکس هایی به صورت فیلم تهیه شده که در ادامه مطلب آماده دانلود می باشند.

pouya.a بازدید : 224 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)

میپل نرم افزار بسیار قدرتمندی برای انواع مختلف محاسبات ریاضی از مقدماتی تا پیشرفته است. میپل قادر است کلیه محاسبات ریاضی را از اعمال چهارگانه، توان و ریشه گرفتن، محاسبه فاکتوریل اعداد، محاسبات ساده و پیشرفته مثلثاتی و لگاریتمی و غیره گرفته تا محاسبه حد، مشتق و انتگرال توابع، رسم توابع دو بعدی و سه بعدی، انواع محاسبات ماتریسی و حل معادلات معمولی و دیفرانسیلی انجام دهد. بنابراین دانش آموزان و دانشجویان برای درک مفاهیم علمی و ریاضیدانان حرفه ای و مهندسین برای کارهای تحقیقی و کاربردی می توانند از آن استفاده کنند.
لازم به ذکر است که این نرم افزار به وسیله گروه تحقیقاتی دانشگاههای "واترلو" و "درکسل" و نیز موسسه تکنولوژی فدرال سوئیس در زوریخ در دهه ۱۹۸۰ میلادی توسعه یافت.
Maple یک مفسر، برای زبان برنامه نویسی پویا است، به طور معمول،عبارات جبری و عبارات منطق در حافظه کامپیوتر، ذخیره می شوند و پس از آن بوسیله این نرم افزار پردازش شده و حل میگردند. از این نرم افزار در حل مسایل مختلف ریاضی از قبیل هندسه، حساب و … استفاده می شود.
کاربران می‌توانند ریاضیات را با علائم تجاری در آن وارد کنند. واسط کاربری نیز می‌تواند توسط کاربر درست شود. میپل یک زبان برنامه نویسی مرکب از زبان های دستوری و زبان های پویا است. همچنین واسطهایی برای کار با دیگر زبان ها مثل C ,Fortran,Java,Matlab,Visual Basic وجود دارند.

 

part 1 : Download

part 2 : Download

pouya.a بازدید : 61 دوشنبه 18 دی 1391 نظرات (0)

امروزه شبیه سازی محصولات صنعتی اغلب توسط گروه های مهندسی خبره و ابزارها و برنامه های خاصی که دارای المان های حرفه ای و گسترده برای مدلسازی اجزا در مقایس های متفاوت می باشند، انجام می گیرد و در این بین برای رسیدن به یک مدل و طرح کارآمد، استفاده از نرم افزارهای متعدد می تواند کیفیت را کاهش و هزینه ها را افزایش دهد. Abaqus مجموعه ای از ابزارهای مقایس پذیر را برای کاربران فراهم نموده است تا آن ها بدون در نظر گرفتن میزان مهارتی که در شبیه سازی دارند و یا نگرانی بابت از دست رفتن اطلاعات خود، در یک محیط یکپارچه با امکان به اشتراک گذاری داده ها و انجام کار به صورت گروهی، به یک شبیه سازی و ساخت مدل به صورت کاملاٌ واقع گرایانه بپردازند.

این نرم افزار در ابتدا برای کاربرد در انرژی هسته ای و مهندسی حفاری طراحی شده بود چرا که مهندسین در این شاخه ها به ابزاری برای مطالعه مسائل پیچیده و غیر خطی نیاز داشتند. از آنجا که این نرم افزار بر اساس مسائل غیر خطی بنا گذاری شده توانایی بالایی جهت شبیه سازی جهان واقعی دارد. این نرم افزار به کاربر توانایی مدل کردن پیچیده ترین پدیده ها را با در نظر گرفتن اثرات بسیار ظریف می دهد.
در واقع نرم افزارAbaqus در پاسخ به نیازهای صنعتی برای شبیه سازی فضای واقع گرایانه جهت انجام آسان تر اموری مانند مدل کردن تغییر شکل های بزرگ در حالت های دو بعدی و سه بعدی، ارائه عملکرد گسترده، مجازی سازی قابل استفاده، مولتی فیزیک و مکانیک هسته ایی و محاسبه و مدلسازی میزان بار دستگاه، لرزش پویا، اتصالات حرارتی، طراحی شده است.
Abaqus یک برنامه سطح بالای FEM است که با اهداف عمومی به منظور مدل کردن رفتار اجسام تحت اعمال بار های خارجی طراحی شده است. از میان نمونه هایی از شبیه سازی های انجام شده توسط Abaqus در قسمت های مختلف صنعت، می توان به آنالیز غیر خطی و تخمین میزان تخریب اجزا یک سازه، بهینه سازی طراحی با در نظر گرفتن تحلیل کمانش تحت فشار، آنالیز توزیع ترک در پنل های بدنه هواپیما، تحلیل پرچ ها، شبیه سازی سیستم غلتک تولید مقاطع فولادی و آهنی(rolling maill) برای بهینه کردن تعداد دوران و پیش بینی خصوصیات محصول، ایجاد user-defined material subroutine برای در نظر گرفتن واکنش های غیر خطی نایتینول در وسایل پزشکی اشاره نمود.

Soft download 2380 Mb

بخش اول   بخش دوم   بخش سوم    بخش چهارم    بخش پنجم

Documentation download 892 Mb

بخش اول   بخش دوم  بخش سوم

رمز فایل : www.p30download.com

pouya.a بازدید : 23 جمعه 15 دی 1391 نظرات (0)
به مناسبت نزدیکی ایام امتحانات چندتا پست با این موضوع نوشته خواهد شد.

حال به ادامه قصه توجه کنید:

خوابـگاه دخــتـران ( شب )

سکـانس اول: (دخــتر «شبنم» نامی با چـند کتـاب در دسـتش وارد واحــد دوستش «لالـه» می شود و او را در حــال گریه می بیــنـد.)

شبنم: وا!... خاک بـرسرم! چــرا داری مثــل ابـر بهـار گریـه می کـنی؟!

لالـه: خـدا منـو می کشـت این روزو نـمی دیدم. (همچـنان به گریـه ی خود ادامــه می دهـد.)

شبنم: بگـو ببـینم چی شـده؟

لالـه: چی می خواســتی بشـه؟ امروز نـتیجه ی امتـحان <آناتومی!!!> رو زدن تــو بُــرد. منــی که از 6 مـاه قبـلش کتابامـو خورده بــودم، مـنی که بـه امیـد 20 سر جلـسه ی امتحــان نشـسته بودم، دیــدم نمــره ام شـده 19!!!!!! ( بر شـدت گریه افزوده می شــود)
شبنم: (او را در آغــوش می کشـد) عزیـزم... گـریه نـکن. می فهـممت. درد بـزرگیــه! (بغـض شبنم نیز می ترکـد) بهتـره دیگـه غصه نخـوری و خودتـو برای امتحـان فـردا آمـاده کنـی. درس سخت و حجیــمیـه. می دونی کـه؟

لالـه: (اشک هایش را آرام آرام پـاک می کنـــد) آره. می دونـم! امـا من اونقــدر سـر ماجـرای امـروز دلم خـون بـود و فقط تونـستم 8 دور بخـونم! می فهـمی شبنم؟فقط 8 دور... (دوبـاره صـدای گریـه اش بلـند می شود) حالا چه جــوری سرمـو جلوی نـازی و دوستـاش بلـند کنـم؟!!

شبنم: عزیزم... دیگــه گریه نکن. من و شهــره هم فقط 7 - 8 دور تـونســتیم بخـونیم! ببـین! از بـس گریه کردی ریـمل چشمــای قشـنگت پاک شـد! گریـه نکن دیـگه. فکـر کردن به ایـن مســائل کـه می دونـم سخــته، فایده ای نـداره و مشــکلـی رو حـل نـمی کنـه.

لالـه: نـمی دونـم. چـرا چنـد روزیـه که مثـل قدیم دلـم به درس نـمیره. مثـلاً امـروز صبــح، ساعـت 5/7 بیـدار شـدم. باورت مـیشه؟!

(در همیــن حال، صـدای جیــغ و شیـون از واحـد مجـاور به گوش می رسـد. اسـترس عظیـمی وجـودِ شبنم و لالـه را در بر می گیــرد! دخـتری به نـام «فرشــته» با اضـطراب وارد اتـاق می شـود.)

شبنم: چی شـده فرشــتـه؟!

فرشــته: (با دلهــره) کمـک کنیـد... نـازی داشت واسـه بیــستمـین بـار کتــابشـو می خـوند که یـه دفعــه از حـال رفت!

شبنم: لابــد به خـودش خیلی سخــت گرفته.

فرشــته: خب، منــم 19 دور خونـدم. این طـوری نـشدم! زود باشیــد، ببـریـمش دکتــر.

(و تمــام ساکنـین آن واحـد، سراسیـمه برای یاری «نــازی» از اتـاق خارج می شـونـد. چـراغ ها خامـوش می شود.)

خوابــگاه پســران (شـب)

سکــانـس دوم: (در اتـاقی دو پـسر به نـام های «مهـدی» و «یوسف» دراز کشــیده انـد. مهـدی در حال نصـب ویندوز 8 روی لپ تـاپ و یوسف مشغــول نوشــتـن مطالبی روی چـند برگـه است. در هـمین حـال، هم واحدی شـان، «میـثــاق» در حـالی که به موبایـلش ور می رود وارد اتــاق می شـود)

میثـــاق: مهـدی... شایـعه شـده فـردا صبــح امتـحان داریـم.

مهـدی: نـه! راســته. امتـحان پایــان تــرمه.

میثــاق: اوخ اوخ! مــن اصـلاً خبـر نـداشـتم. چقـدر زود امتـحانا شـروع شــد.

مهـدی: آره... منــم یه چنـد دقـیقه پیـش فهمـیدم. حالا چیــه مگـه؟! نگـرانی؟

میثــاق: مـن و نـگرانی؟ عمــراً!! (بـه یوسف اشــاره می کنـد) وای وای نیگــاش کـن! چه خرخـونیــه این آقـا یوسف! ببیــن از روی جـزوه های زیـر قابلمــه چه نـُـتی بـر می داره!!

یوسف: تـو هم یه چیزی میگــیا! ایـن برگـه های تقـلبه کـه 10 دقیـقــه ی پیـش شـروع به نـوشتـنــش کردم. بچه های کلاس مـا که مثـل بچه های شما پایـه نیســتن. اگـه کسی بهت نـرسوند، بایــد یه قوت قلــب داشته باشی یا نـه؟ کار از محکـم کاری...

مـهدی: (همچــنان که در لپ تاپــش سیــر می کنـد) یوسف جـون... اگه واسـت زحمـتی نیست چنـد تا برگـه واسه مـنم بنـویس. دستـت درست!

در همیـن حــال، صـدای فریـاد و هیاهـویی از واحـد مجـاور بلـند می شود. پسـری به نـام «رضـا» با خوشحـالی وسط اتـاق بالا پایین می پـرد)

میـثــاق: چـت شده؟ رو زمــین بنـد نیـستی!

رضــا: تراختور همین الان گل دومم زد!!!

مهـدی:اصلا حواسم نبود.توپ تانک فشفشه..... .!!!
و تمــام ساکنیـن آن واحـد، برای دیـدن ادامـه ی مسـابقـه به اتاق مجـاور می شتـابنـد. چراغ هـا روشــن می مانند.

pouya.a بازدید : 24 جمعه 15 دی 1391 نظرات (0)

 

اینم یه پوستر تبریک ، ویژه بچه های دانشگاه تبریز و بچه های گل کلاس خودمون

( امیدوارم خوشتون بیاد )

روزتون مبارک

برای مشاهده سایز اصلی و با کیفیت کلیک کنید.

 

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 22
  • کل نظرات : 94
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 20
  • بازدید سال : 236
  • بازدید کلی : 5,109